Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
8 September 2010, 19:55:28
Startpagina | Help | Zoek | Kalender | Inloggen | Registreren
Nieuws:
Op 4 september start een nieuwe opleiding tot Kernkindcoach, werken vanuit passie, talent en innerlijke kind. Kijk op www.kernkind.nl

Nieuwetijdsmensen  |  Nieuwe tijd en alternatieve geneeswijze  |  Andere vormen van alternatieve geneeswijze  |  Topic: Holistische geneeskunde in opkomst 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Holistische geneeskunde in opkomst  (gelezen 1977 keer)
Els
Gast
« Gepost op: 30 November 2009, 16:04:07 »

Dit is een van die momenten dat ik denk leefde mijn vader nog maar.
Mijn vader werkte tot '97 als reguliere arts in het ziekenhuis.
Een nuchtere man met beide voeten op de grond en zijn dochter studeert nu paranormale geneeskunde. Toch zou hij er voor open hebben gestaan, nieuwsgierig zijn geweest. Hij is altijd wel benieuwd geweest naar wat er 'hierna' is. Jammeer dat ik hierover niet meer met hem kan brainstormen.

Toen ik volgend artikeltje vond moest ik wel gelijk aan mijn vader denken:

De holistische geneeskunde, waar men kijkt naar lichaam en geest, rukt steeds verder op in Nederlandse ziekenhuizen.
Zo is na positieve Amerikaanse onderzoeks- resultaten het Beatrix ziekenhuis in Gorinchem kortgeleden gestart met het aanbieden van massages. Hierdoor kunnen patiënten beter ontspannen en herstellen ze sneller. Bekijk deze reportage hier - http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/miMedia/2009/week25/wo_verwenzorg.avi_plain.xml(start na korte reclame).

Een aantal andere Nederlandse ziekenhuizen bieden al langer visualisatie- en ontspanningsoefeningen aan voor hartpatiënten. Ook zij herstellen sneller en hebben zelfs minder medicijnen nodig, zie hier - http://www.zinfo.nl/zinfo/2007/01/gezonde_ziekenh.html. Andere ziekenhuizen betrekken de natuur bij het genezingsproces.

Bron:http://www.zinfo.nl/
diana
Administrator
Hero Member
Geslacht: Vrouw

Personal coach

« Antwoord #1 Gepost op: 10 December 2009, 22:14:21 »

Oh ja heb ik ook eens een keer gelezen. Amerika is een voorloper. En trouwens Nederland loopt mega achter met de rest van Europa. Er was een tijdje geleden sprake dat ze vormen van alternatieve geneeswijze zouden goedkeuren volgens de europeze unie. Omdat Nederland achter liep en andere Europeze landen voor. Maar ik heb hier verder niets over gehoord.

In het ziekenhuis hier hebben ze de kleuren aangepast. Als je in de wachtkamer zit heb je van de relaxlampen die van kleur veranderen. Ook is alles open met een gezellige tafel. Best gezellig. haha

Ik heb zelf healing touch gedaan. Dat kwam ook uit Amerika. Daar is het in sommige ziekenhuizen zelfs verplicht. Omdat uit onderzoek blijkt dat het effect heeft op de patienten.

Maar een aantal jaar geleden wou ik iemand van healingtouch naast mijn bed na de operatie maar dat mocht mooi niet. Heb wel doorgezeurd en op de kamer mocht dat wel. We hadden het geregeld op de uitslaapkamer maar die dag was er een andere verpleegster die het helemaal niets vond.

En een van mijn oud leerlingen werkte in het ziekenhuis en gaf voetreflex maar toen er een nieuwe directeur kwam werd dat mooi van het lijstje gehaald. Niets alternatiefs mocht er komen.  grrrrrrrrrrr Weer bij af. Maar we gaan gewoon positief weer door. Elk jaar is weer anders.
Els
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 11 December 2009, 08:28:06 »

Ja, we gaan gewoon weer door.
Goh, dat wist ik niet dat Nederland zo achterloopt op dit gebied.
Wel jammer dat zo'n nieuwe directeur dan niet wil meewerken als het gaat om extra therapie zoals voetflexone. Misschien ook een beetje de angst?
Pagina's: [1] Print 
Nieuwetijdsmensen  |  Nieuwe tijd en alternatieve geneeswijze  |  Andere vormen van alternatieve geneeswijze  |  Topic: Holistische geneeskunde in opkomst « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte