Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
8 September 2010, 20:29:42
Startpagina | Help | Zoek | Kalender | Inloggen | Registreren
Nieuws:
Op 4 september start een nieuwe opleiding tot Kernkindcoach, werken vanuit passie, talent en innerlijke kind. Kijk op www.kernkind.nl

Nieuwetijdsmensen  |  Spiritueel en paranormaal  |  HSP  |  Topic: Hoe ver gaat hsp... 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Hoe ver gaat hsp...  (gelezen 738 keer)
michelle
Hero Member
Geslacht: Vrouw

live goes on!!!

« Gepost op: 23 Mei 2010, 00:36:27 »

Een tijd waar ik lang naar toe geleefd heb is begonnen........EXAMENS!

Op zich gaat het goed, ik ken de stof en maak m'n toetsen goed. Toch voelt het niet goed, het voelt leeg...heel leeg. Net of er iedere dag iets meer kracht uit me wordt getrokken en ik steeds minder mezelf ben maar een machine met het verstand op oneindig.

Afgelopen woensdag heb ik een echt dieptepunt gehad. Op de ontmoetingsdag had ik al verteld dat ik een kunst examen moest maken van 3,5 uur op de computer....iets wat ik totaal niet kan (heb erg last van dat soort apparaten, vooral als er 40 in een ruimte staan!!!). Ik had dan ook al voorspeld dat het mis ging, maar ik had geen andere keus, het moest daar gemaakt worden. Dus ik woensdag verstand op oneindig gezet, oren volgepropt met watten en omringt door edelstenen die ruimte in. Maar hoe ik ook graag wilde, het ging niet. Ik zat helemaal in het uiterste hoekje maar 1,5h naar de opening begon het al...zweten,trillen, duizelig/angstig gevoel, en dit terwijl er 25 andere mensen ook hun examen aan het maken zijn. Ik had dan ook maar 1 doel voor ogen...uitzitten..gewoon dom uitzitten die tijd. Ik durfde niet te vragen of ik na de wc mocht, want ik wist dat als ik op zou staan ik zou vallen, en ik wou koste wat kost een ander niet storen bij hun examen. Uiteindelijk heb ik het tot 12h uitgehouden, inmiddels zag ik al niets meer en was ik letterlijk mijn eigen lichaam kwijt, vastgeplakt aan de stoel...starend naar het beeld. Alle kracht die ik nog had heb ik toen verzameld om de naam te fluisteren van het meisje die verderop naast me zat. Zij heeft toen mijn afdelingsleider gehaald. Vanaf het volgende moment was het voor mij heel wazig...maar schijnt dat ik van mijn stoel ben gevallen en echt even weg was. Ik weet wel heel goed dat ik angst had, ik voelde dat ik weg moest...weg van daar en snel ook. Het enige was ik kon niet, niet alleen omdat ze me op de grond hielden, maar ik kon me nauwelijks bewegen, m'n armen/benen en zelfs kaken waren verlamd...totaal gevoelloos. Voordat ik die ruimte uit mocht moest ik mijn werk ondertekenen maar zelfs dat ging nauwelijks. Als ik er nu op terug kijk dan schaam ik mij diep…niet voor anderen maar voor mezelf. Ik heb mezelf tekort gedaan en weer enkel in het belang van anderen gedacht. Nu vraag ik mij af…hoe ver ga ik? Wat kan gevoeligheid met mij doen en wat staat mij nog te wachten. Een half uur heb ik mij een ander gevoeld, iemand zonder gevoel, kil en koud…mijn lichaam was weg. En zelfs nu dagen later voel ik me nog uitgeput, en dan wetende dat ik nog 1,5 week moet. Om mij heen zegt iedereen: goh wat ben je toch rustig…Ik lach wetende dat ik geen kracht heb om me druk te maken of om hier antwoord op te geven.
Ik kan alleen maar zeggen lang leven school!
 llllll:?

Het leven is geen toeval, maar een spiegel van onze eigen handelingen!
Anneke
Hero Member

kernkindcoach spec. verbinden

deswartjes@hotmail.com
« Antwoord #1 Gepost op: 23 Mei 2010, 07:43:12 »

Lieve Michelle,

Krijg het idee dat het echt de druppel was bij jouw. En misschien is dit niet je weg. Je kunt altijd nog verder kijken wat je hierna gaat doen toch? En dan echt voor je zelf opkomen en iets doen wat bij jouw past iets waarmee je tot jezelf komt.

Je hebt echt een enorme kracht zelfs om over je eigen grenzen te gaan. Die kracht kun je ook anders gebruiken. Ik zie je dilemma, misschien geeft het je kracht om te denken dat je hierna voor jezelf opkomt en je eigen richting bepaalt?

Ik wens je heel veel sterkte met wat je ook kiest  llllll:? llllll:? llllll:?

Elk kind is een wonder.En in ieder mens zit dat wonder.
Anneke
Hero Member

kernkindcoach spec. verbinden

deswartjes@hotmail.com
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Mei 2010, 07:50:31 »

HSP is trouwens geen zwakte al lijkt dat als je zo over je grenzen gaat het zijn gewoon seintjes om bij jezelf te blijven. En als je dat kunt ben je juist tot prachtige unieke dingen  in staat. Misschien geeft dat wat angst om zo voor je zelf op te komen en daarmee je eigen pad te volgen maar uiteindelijk maakt dat jouwe tot een heel krachtvol persoon die dan echt in zijn kracht staat.

En al deze ervaringen die je nu hebt gemaakt waren er ook natuurlijk niet voor niks. Ervaring kan je de drive geven om juist daar iets moois mee te doen. En dat kan met alles in het leven waaruit je leert.
 llllll:?

Elk kind is een wonder.En in ieder mens zit dat wonder.
michelle
Hero Member

live goes on!!!

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Mei 2010, 08:53:07 »

Anneke:  fdfddd:/

Ik kom nog een keertje op je berichtjes terug...

Just In Me
Sr. Member
Geslacht: Man

justinsc4@msn.com
« Antwoord #4 Gepost op: 23 Mei 2010, 10:54:09 »

Ik kan niet anders zeggen dat ik met Anneke eens ben. Dit was een les voor jouw die jouw vertelde dat dat de grens van jouw kunnen is en dat het niet bij jouw past. Persoonlijk ben ik een sterk gelover van dat je geen papiertjes nodig hebt om aan de bak te gaan of iets doen dat je leuk vind. Het is alleen een grotere uitdaging.

Ik zou zeggen, neem de tijd om je te her oriënteren om te zien wat je werkelijk wil met jouw natuurlijke kwaliteiten.

Hoog gevoeligheid is een (af en toe tweezijdige) zegen: Het helpt je jezelf te leren kennen qua grenzen en kunnen terwijl je toch nog open staat voor alle mogelijkheden.

Don't get down from what you think others expect from you and get up from the things you think you can expect from yourself.  fsafd:?  llllll:?
indigo light
Sr. Member
Geslacht: Man

enjoy life, allow what is

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Mei 2010, 00:14:04 »

Goh, wat een verhaal Michelle.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen, voelt voor mij ook wel eens akelig in een ruimte met veel computer apparatuur vlak bij elkaar, voel dan het magnetisch veld of zo, en het voelt onprettig en akelig. Net zoals bij transformator / elektriciteitshuisjes.

Hoewel het soms te overweldigend is, helpt het me soms om mijn focus ergens anders op te richten.

Citaat
wetende dat ik geen kracht heb
Je zou vanuit je hart hulp en kracht kunnen vragen aan Engelen zodat je het volgende examen er weer tegenaan kunt. Ik krijg op die manier wel eens energie aangereikt om weer in balans te komen.

Sterkte met de rest van je examens!  llllll:?
michelle
Hero Member

live goes on!!!

« Antwoord #6 Gepost op: 1 Juni 2010, 00:09:49 »

Mensen bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels heb ik de examens achter de rug. Heb er een redelijk gevoel over al heb ik hier en daar wel steken (moeten) laten vallen...we wachten het af en uiteraard horen jullie het van me Cheesy

Morgen ga ik met vriendinnen op vakantie naar frčjus in frankrijk....heerlijk zou je zeggen, is het ook, alleen voelt het nog niet zo. Is het raar om te zeggen dat ik huil van binnen? Huil om heimwee naar school.. Tongue Heb vandaag m'n kluissleutel afgestaan en laatste keer echt iets op school gedaan. Zelf ben ik een persoon die zich overal aan vast klampt en aan hecht. Ondanks dat het ''school'' is en ik er negatieve dingen heb meegemaakt, ben ik toch dankbaar voor de keus om mijn vwo aan deze school te doen. Dit is de plek waar ik mij heb ontwikkeld tot de persoon wie ik ben, dit is ook de plek waar mensen weten wie ik ben en waar ik mensen heb leren kennen die mij geholpen hebben. Ik weet dat ik verder moet maar toch voel ik me leeg....leeg van alles en tegelijkertijd van niets. Ik denk dat het nu voor mij verstandig is om lekker te gaan slapen en voor 1 weekje m'n twijfels uit te schakelen om lekker te genieten van alles wat het leven zo mooi maakt. Wat daarnaar komt dat komt dan wel...voor nu is het gewoon even gedaan, en dat gevoel van alles lekker voor een weekje achter laten, dat is wel echt fijn!

Tot over een weekje!

Salut!!! Michelle

Pagina's: [1] Print 
Nieuwetijdsmensen  |  Spiritueel en paranormaal  |  HSP  |  Topic: Hoe ver gaat hsp... « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte