Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
8 September 2010, 20:46:56
Startpagina | Help | Zoek | Kalender | Inloggen | Registreren
Nieuws:
Op 4 september start een nieuwe opleiding tot Kernkindcoach, werken vanuit passie, talent en innerlijke kind. Kijk op www.kernkind.nl

Nieuwetijdsmensen  |  Spiritueel en paranormaal  |  Liefde en vriendschap  |  Topic: eenzaamheid 0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: eenzaamheid  (gelezen 443 keer)
rOse
Newbie
*

« Gepost op: 9 Juni 2010, 22:22:41 »

Het allemaal,
Ik ben een nieuwetijdskind van 23 en ben momenteel aan het werk in het buitenland.
Het probleem is, dat ik hier helemaal alleen ben. Ik heb enkele collega's maar dat klikt helemaal niet.
Ik zie dit nu als een soort test. Ik denk dat ik te afhankelijk was van andere mensen (of mijn ego was dit) en dat ik nu moet proberen 100% alleen te kunnen zijn.
Ik vraag me langs de andere kant af: is dit wel ego? Is dit wel hechting?
Er bestaat toch ook zoiets als soulmates en tweelingszielen?
Dus heeft een persoon (een ziel) dan wél mensen NODIG? Of is dit toch puur het ego?
Ik heb het best zwaar momenteel... Ik voel heel veel pijn en een enorme leegte.
Is dit normaal of is dit iets waar ik koste wat het kost over moet geraken omdat het mijn ego is?
Ik ben de persoon die mij een antwoord kan geven nu al immer dankbaar Smiley
Liefs
Just In Me
Sr. Member
Geslacht: Man

justinsc4@msn.com
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Juni 2010, 11:41:37 »

Hallo rOse. Ik denk persoonlijk niet dat het ego zo'n emotionele controle heeft. Het ego is zelfcentrisch en pas als je erdoor laat leiden opv je gevoel, heb je een probleem. Maar dat lijkt mij niet het geval. Het kan overigens ook zo zijn dat je nooit in dit leven je tweelingsziel of soulmate zal vinden. Ondanks dat je nooit weet hoe een koe een haas vangt, ik hou er zelf rekening mee dat dat ook een mogelijkheid is in ieders leven.

Ik zelf heb al jaren geen vrienden en ja, dat doet pijn als je een 'mensen mens' bent die beter gedijd met veel mensen om je heen waarmee het een beetje klikt. Ik heb dan ook een hele lange tijd last gehad van een bepaald gemis zoals die leegte die jij beschrijft. Ik ben echter voor mij tot de conclusie gekomen dat vrienden of mensen die bij je passen je een bepaald positief gevoel geven. De klik als het ware. Het is nou eenmaal zo dat niet iedereen even goed klikt, maar jij zit in een uitzonderlijke positie: Jij bent de buitenlander. Hierdoor zou het kunnen zijn dat je collega's zich niet goed voor je durven te openen.  Lullig voor jouw maar het is hun manier om het veilig te houden voor zichzelf. Echter als je gevoel zegt dat dit een test is, dan is dat zeer waarschijnlijk zo. Neemt niet weg dat je het af en toe wanneer je het echt hoog heb zitten toch moet uiten. Het is immers een groot gemis dat jij een bepaalde sociale basisbehoefte niet kunt voldoen. Misschien is dat ook een goed moment om je oude vriendschappen onder de loep te nemen. Ikzelf kwam erachter dat de mensen die ik vroeger als vrienden beschouwde toch wel niet werkelijk vriend-materiaal waren volgens mijn persoonlijke ideeën wat en vriend moet zijn. Dit scherpte en veranderde mijn idee van wat vrienden werkelijk zouden moeten of kunnen zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, al was het maar voor een kleine spiegeling ofzo. Ik wens je in ieder geval veel sterkte met deze fase!  fsafd:?
Anneke
Hero Member
Geslacht: Vrouw

kernkindcoach spec. verbinden

deswartjes@hotmail.com
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Juni 2010, 13:03:08 »

Hoi Rose,

Welkom hier. Het komt me heel bekent voor wat je omschrijft. Wij zijn nu bijna 3 jaar geleden geimegreert naar Oost- Duitsland. En het was voor me in het begin onwijs moeilijk. De taal was niet het probleem maar de energie hier was bijna beangstigend voor me hier hangt nog een wat oude energie (DDR) en dat voel ik bij de mensen. Ook was het zo dat het wegvallen van heel veel mensen (Bekenden vrienden familie buren)me heel veel ruimte gaf om me te onwikkelen. Dat wil zeggen het toelaten van emoties en er mee leren om te gaan. Het heeft me enorm veel goeds gebracht om steeds meer mijn ware hoogbewuste zelf naar buiten te brengen. En langzaam aan ben ik verandering aan het brengen hier, het gaat voor mijn gevoel wel langzaam nu maar mijn ware zelf mag nu stromen. Met de daar bij behoorende kennis. En nu zijn er ook banden aan het ontstaan waar ik totaal mezelf in kan zijn.Het zijn ook banden die in het teken staan van groei en ontwikkeling bij deze mensen maar ook voor mezelf.Want groei en ontwikkeling houdt nooit op het wordt steeds mooier. Ik wil nog heeeeeel veel moois brengen en samen met mensen neerzetten.

En als hier mensen uit Nederland zijn of ik in Nederland kan ik mezelf ook gewoon zijn, de emoties die ik naar mensen toe had zijn weg opgeruimd. toevalig (?) Wil ik hier nog wat overschrijven over hoogbewuste mensen in het buitenland. Want ik voel dat er aantallen hoogbewusten zijn uit Nederland die groei en ontwikkeling willen brengen in het buitenland. En misschien hoor jij daar ook wel bij  llllll:?

Elk kind is een wonder.En in ieder mens zit dat wonder.
Just In Me
Sr. Member
Geslacht: Man

justinsc4@msn.com
« Antwoord #3 Gepost op: 10 Juni 2010, 15:45:48 »

Huh Waarom heb jij jezelf gequoteerd, Anneke?
Anneke
Hero Member
Geslacht: Vrouw

kernkindcoach spec. verbinden

deswartjes@hotmail.com
« Antwoord #4 Gepost op: 10 Juni 2010, 19:47:45 »

woeps foutje ik had iets veranderdt, blijkbaar heb ik toen iets verkeert gedaan Grin Nou is het weg.

Elk kind is een wonder.En in ieder mens zit dat wonder.
Pagina's: [1] Print 
Nieuwetijdsmensen  |  Spiritueel en paranormaal  |  Liefde en vriendschap  |  Topic: eenzaamheid « vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte