Hoi allemaal. Ik ben op dit forum beland uit nieuwsgierigheid. Twee weken geleden hoorde ik dat ik misschien een Indigo persoon ben. Ik heb me er eigenlijk nooit in verdiept, aangezien ik zoiets nooit van mezelf verwacht had, en ook dacht dat het iets was van na mijn tijd (=1977). Maar toen ik thuis een aantal dingen na ging zoeken, ja kwamen er een heleboel herkenningspunten bij me naar boven. Maar ik twijfel nog steeds, ben ik een Indigo? Vandaar dat ik hier op dit forum er wat meer over wil leren. Ik ben een vrouw van 32 overigens.

En mijn naam komt van mijn krachtdier, de Das. Know the Badger, know me.
Redenen waarom er werd gesuggereerd dat ik een Indigo persoon ben:
- ik voel diepe verbondenheid met de natuur en al wat leeft, ik verbind me hier heel sterk mee door natuurreligie (druiden, sjamanisme, keltische religie).
- Ik ben heel sterk empatisch aangelegd, ik weet al met heel weinig informatie wat ik aan bepaalde mensen heb, of ze me voorliegen of dat ze ergens mee zitten. Ik trek ook somehow mensen die ergens mee zitten aan, ik kom schijnbaar heel betrouwbaar over (dat ben ik overigens ook) want zelfs wildvreemden leggen me al hun problemen voor.
- Ik ben heel erg graag op mezelf, kan erg slecht tegen drukte om me heen, vandaar dat ik me het gelukkigst voel in the middle of nowhere, zonder herrie aan mn hoofd.
- Ik ben hoog sensitief, bezit ook wel paranormale gaves alleen zijn er een aantal wat verwaarloosd
- Ik heb een ongelooflijk rechtvaardigheidsgevoel, ik kan echt heel slecht tegen onrecht en vooral het mishandelen van de Aarde waarop we leven. Ja ik zal niet ontkennen dat ik er ook aan mee doe, het is best lastig dat te voorkomen helaas, maar ik doe zo veel mogelijk mijn best het te voorkomen.
- Ik heb een gruwelijke hekel aan materialisme, stiekem zou ik willen leven zoals voor de materialistische tijd. Dat niet alles meer zou draaien om tijd, geld, macht en kapsones.
Ik weet dat deze dingen natuurlijk erg clichee zijn en mij op zich geen Indigo persoon maken, maar toch zijn er veel dingen die mij zo veel duidelijkheid hebben gegeven. Ik zoek niet naar een titel, een naampje of een hokje, maar naar begrip. Omdat ik mezelf soms ook niet meer snap omdat mijn omgeving dat ook niet doet. Ik leid namelijk een heel eenzaam leven door onbegrip van buitenaf. Ik heb weinig tot geen vrienden omdat ik er moeilijk mee om kan gaan omdat ik in een eigen wereld leef, zeker nu omdat ik in een crisistijd zit waarmee ik nog meer weerstand voel met de wereld waarin ik geboren ben. Ik krijg er geen contact mee met de wereld om me heen, terwijl ik echt een hart van goud heb, en de waarde van vriendschap absoluut weet waar te maken. Ik snapte nooit echt waar mijn eenzaamheid vandaan komt, want ik ga makkelijk met mensen om maar voel me toch ongemakkelijk, omdat ik toch een eenzame ziel ben en zal blijven, die zich moeilijk bind aan iemans die me niet begrijpt. Sinds ik er veel over heb gelezen tussen informatie over nieuwetijds mensen, ben ik het wel anders gaan begrijpen, waarom dingen zo moeizaam gaan. Dat mijn eenzaamheid niet een gevoel van gebrek aan vriendschap is (nou ja deels wel natuurlijk) maar vooral eenzaamheid omdat ik niet weet waar ik voor leef. Jarenlang heb ik onder een zwarte sluier geleefd, en kom ik daar nu een beetje onderuit.
Nou ja om een lang verhaal kort te maken, ik ben dus een maybe Indigo persoon. Of Violet want tja ik ken de verschillen niet zo, maar ik dacht dat ik net iets te oud was voor Indigo (wat overigens wel mn lievelingskleur is). Dat hoop ik hier zo te leren als ik even rond ga snuffelen. Ik heb gehoord dat je het beste weet of je een nieuwetijdsmens bent of niet door er mee om te gaan, omdat je dan een klik voelt van begrip en vertrouwdheid.
Wat steekwoorden met betrekking tot mijn unieke persoontje want daar ging het uiteindelijk om

Paarden, reizen, spiritualiteit, Avalon, Castlefest, eerlijkheid, authentiek, natuur, rust, dromen, edelstenen, kruiden, oh gut zou ik nog doorgaan? Nou ja ik denk dat de lijn wel duidelijk is

Ik zal overigens waarschijnlijk vooral lezend actief zijn hier. Ik heb nog niet zo veel ervaring met nieuwetijdsmens zijn. Omdat ik nog niet weet of ik er een ben.
Liefs Meles